Een teken van leven...

2 september 2018

Beste vrienden,
Vertrokken op vrijdag 20 juli jl. ben ik inmiddels 45 dagen onderweg en aanbeland in La Souterraine, een klein middeleeuws plaatsje in de Limousin (departement Creuse).
Ik heb in de afgelopen 6 weken ruim 1.100 km gelopen en kom daarmee in buurt van de magische grens van ‘halverwege naar Santiago’.
Aanvankelijk wilde ik dagelijks of tenminste regelmatig verslag doen van mijn reis via dit Reislog en daarnaast ook via Facebook. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik vanaf dag 1 nauwelijks ruimte, tijd, energie en vaak ook geen zin heb gehad om, zoals anderen vaak doen, uitgebreide verhalen te schrijven over wat ik meemaak, ervaar, onderga, voel en beleef. De eerste weken waren bijzonder intensief vanwege met name de hoge temperaturen die langdurig rond de 37 graden hebben gelegen.
De vermoeidheid na een dag lopen heeft vaak een verlammend effect op de geest, en meestal is het enige wat je dan wil: rusten, bijkomen, bijdrinken en -eten en bijtijds slapen.
Vanaf dag 1 laat ik wel telkens vanaf de eerste stappen de app. Relive meelopen die mijn route vastlegt, en deze na afloop met de foto’s die ik onderweg maak, omzet in een 3D-video. Dat is in de eerste plaats een prachtig archief voor mijzelf, want het is bijna onmogelijk om alles wat je meemaakt en onderweg ziet en ervaart te onthouden en later te reproduceren. Ik plaats de video’s met enige regelmaat op Facebook. Dat kost mij nauwelijks moeite en tijd, en als ik even ruimte heb - en een goede internet-verbinding - dan voorzie ik de video’s van een nadere toelichting. Er zijn ca. 100 vrienden die mij op die manier volgen.
Helaas komt er dus geen reisverslag via deze Reislogger. Ik zal wel een aantal recente FB-berichten proberen over te zetten op deze pagina, special voor diegenen die geen FB hebben.
Dank voor jullie begrip, beste groet, Herman